جامعه شناسی

جامعه شناسی

نظریه پردازان
جامعه شناسی

جامعه شناسی

نظریه پردازان

دین طبیعی از دید کانت

در این پست ما یک مطلب در مورد دین طبــیعی از نگاه کانت قرار خواهیم داد که در یک فایل پی دی اف قرار دارد می توانید دوستان و علاقه مندان جامعه شناســی فایل را دانلود کنید


دیــــن طـبیــعــی دانلود      




تحلیل اجتماعی - اقتصادی سرمایه داری

اندیشه مارکس تحلیل و درکی از کارکرد فعلی ، ساخت کنونی و تحول ضروری جامعه سرمایه داری است . کنت درباره آنچه خود جامعه صنعتی می نامد یعنی درباره خصائص عمدهء تمام جوامع نوین نظریه ای داشت تضاد اساسی در اندیشه اوگوست کنت تضاد در بین جوامع گذشته،فئودالی ،نظامی ، و الاهی و جوامع نوین و صنعتی و عملی بود. تردیدی نیست که کارل مارکس نیز به این تضاد توجه دارد و معتقد است که جوامع نوین ،برخلاف جوامع نظامی و الاهی گذشته، جوامع صنعتی هستند اما به جای این که تنازع میان جوامع گذشته و جوامع نوین را در مرکز توجه خویش قرار دهد اندیشه خود را بر تناقض جامعه سرمایه داری نوین که به عقیده ائ تناقضی ست که در جامعه مذکور وجود دارد متمرکز می کند. ( ادامــه را مــطالعه نمــایــد )

 
ادامه مطلب ...

نمونه سوالات پیام نور (علوم اجتماعی )

ســوالات سایت جامعه شناسی به روز شد نمونه سوالات نیمسال دوم 92.93 به آرشــیو اضافه شــــد تـــاریخ به روز رسانیـــــ 1392/03/28 کــلیه نمونه سوالات در این سایت دارای پاسخ نامه میباشد کــلـــیـــــک کـــنـــیــد دانلود نمونه سوالات




جـــــامـــعه شنــاسی

اوگـوسـت کنـت و انقــلاب

اوگـوسـت کنـت و انقــلاب 1848

 

او از نابود شدن نهادهای نمایندگی و لیبرال که به نظر وی به روح مابعدالطبیعی،انتقادی،و آشوبگرا و نیز با خصوصیات تحول بریتانیای کبیر پیوند داشت خوشحال است.

 

کنت در رسالت دوران نوجوانی خود تحولات فرانسه و انگلیس را باهم مقایسه کرده بود. به عقیده او اشرافیت در انگلیس با بورژوازی و حتی با مردم متحد شده است تا بتواند نفوذ و اقتدار سلطنت را به تدریج کم کند . تحول سیاسی فرانسه بر خلاف انگلیس بوده است در فرانسه برعکس انگلیس حکومت و سلطنت با عوام الناس و بورژوازی متحد شده تا از نفوذ و اقتدار اشرافیت بکاهد .

 

پس به عقیده کنت، نظام پارلمانی از آن گونه نهاد های سیاسی نیست جز صورت از اشرافیت. پارلمان انگلیس نهادی بوده که اشرافیت انگلیس مانند اشرافیت ونیز توانسته بدان وسیله حکومت کند .

 

پس به عقیده کنت نظام پارلمانی از آن گونه نهاد های سیاسی نیست که رسالت جهانی داشته باشد بلکه از پیشامد های ساده انگلیس است. اصرار به آوردن نهادهای نمایندگی نوع ماوراءمانش در فرانسه یک اشتباه تاریخی اساسی است زیرا شرایط مناسب با نظام پارلمانی در فرانسه وجود ندارد . از هم بالاتر در کنار هم قرار دادن پارلمان و سلطنت، اشتباهی سیاسی و با نتایجی مصیبت بار است . زیرا دشمن حقیقی انقلاب کبیر فرانسه سلطنت بود که مظهر عالی (( نظام قدیم )) محسوب می شد.

 

از این گذشته ، اوگوست کنت درباره تمرکز که به عقیدهء وی با قانون تاریخ فرانسه مطابقت دارد نظر مساعدی ابراز می کند و در این جهت آنقدر پیش می رود که تمایز میان قانون و فرمان را از ظرافتکاریهای بیهوده قانون گذاران مابعدالطبیعی می شمرد.

 

بنابراین کنت به تبع تعبیر خویش از تاریخ ، از حذف پارلمان فرانسه به نفع چیزی که خود وی آن ذا دیکتاتوری موقت می نامد خشنود است و گویی از این که ناپلئون سوم نشانه قطعی چیزی است که مارکس بعدها آن را حماقت پارلمانی می نامد شادمان است.

 

(مراحل اساسی سیر اندیشه در جامعه شناسی – ریمون آرون 1390 ) 

 

 

 

http://s5.picofile.com/file/8108957534/%D9%87%D9%88%D9%84%D9%88%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%851.jpg

نمره میان ترم دانشگاه پیام نور 92.93

توجه دانشجویان دانشگاه پیام نور کارشناسی و کارشناسی ارشد


مهلت ثبت نمرات میان ترم نیمسال دوم دانشگاه پیام نور سه شنبه به پایان می رسد

به گزارش اخبار پیام نور براساس آنچه در اصلاحیه تقویم آموزشی نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۳-۹۲ دانشگاه پیام نور آمده است، سه شنبه ۲۷ خرداد مهلت ثبت نمرات میان ترم دانشجویان پیام نور در مقطع کارشناسی به پایان می رسید

این مهلت برای برای دانشجویان کارشناسی ارشد تا ۱۰ تیرماه ۹۳ می باشد.

بنابراین مراکز ، واحد ها و اساتید دانشگاه پیام نور فقط تا تاریخ های اعلام شده فرصت خواهند داشت نمرات میان ترم نیمسال دوم را در سیستم گلستان برای دانشجویان وارد و ثبت نمایند لازم به ذکر است بعد از تاریخ اعلام شده امکان ثبت نمره میان ترم در سیستم گلستان دیگر فراهم نخواهد شد این تاریخ تمدید نخواهد شد!

به کلیه دانشجویان پیام نور توصیه می کنیم در صورتی که نمره میان ترم آنها هنوز در سیستم ثبت نشده است پیگیری لازم را در این زمینه خودشان انجام دهند


http://s5.picofile.com/file/8108957534/%D9%87%D9%88%D9%84%D9%88%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%851.jpg