جامعه شناسی

جامعه شناسی

نظریه پردازان
جامعه شناسی

جامعه شناسی

نظریه پردازان

خشونت

بسیارند کسانى که از کاربرد خشونت بیزارند و بر این باورند که مهمترین و درعین حال پرامیدترین وظیفه‌ى ما برکندن ریشه‌ى تجاوز و خشونت از پهنه‌ى جهان و یا دست کم از میان برداشتن پلیدترین چهره‌هاى آنست. اذعان دارم که من نیز از شمارِ مخالفان امیدوارِ خشونتم. نه بدان سبب که تنها از آن بیزارم، بلکه بر این باورم که نبرد با تجاوز و خشونت، چندان بى چشم انداز نیست. براستى مى‌دانم که وظیفه اى بس دشوار پیش روست. همچنین مى‌دانم، کامیابى‌هایى چند، که در آغاز چونان موفقیت‌هایى سترک در نبرد با خشونت جلوه‌گر شدند، بعدها به ناکامى و شکست انجامیدند. این را نیز مى‌دانم که عصر نوین قهر و خشونت، که با دو جنگ جهانى اول و دوم آغازشد، به هیچ روى پایان نیافته است. فاشیسم و ناسیونال سوسیالیسم (=نازیسم) شکست خوردند، لیکن این به معناى چیرگى بر ددمنشى و خشونت نیست. برعکس خطاست اگر چشمانمان را براین واقعیت فروبندیم، که این اندیشه‌هاى نفرت انگیز حتى در عین شکست توانستند به پیروزى دست یابند. باید اعتراف کنم که هیتلر موفق شد معیارهاى اخلاقى جهان غرب را تا پایین‌ترین درجه‌ى ممکن تنزل دهد، وامروز جهان بیش از دهه‌ى آغازین پس از جنگ جهانى اول دستخوش زور تجاوزگر و قدرت افسار گسیخته است[٢]. این امکان را نباید از نظر دور داشت که تمدن ما حتى در اثناى نخستین دهه‌ى پس از جنگ جهانى دوم ممکن بود سرانجام با همان سلاح‌هاى نوینى نابود شود، که آلمان هیتلرى به ما تحمیل کرده بود. زیرا روح آلمان هیتلرى بى شک زمانى به بزرگترین پیروزى خود دست یافت، که ما پس از غلبه بر او همان سلاح‌هایى را به کار گرفتیم که تهدیدهاى ناسیونال سوسیالیسم ما را به توسعه‌ى آن وادار کرده بود. با همه‌ى این احوال من امروز از هر زمان دیگر بیشتر امیدوارم که بتوان بر خشونت چیره شد. این یگانه امید ماست و فصل‌هاى بلند تاریخ تمدن خاور و باختر خود دلیل بر این است که این امید چندان بى جا نیست، به این معنى که خشونت را مى‌توان به بند کشید و به زیر فرمان عقل درآورد.

ادامه مطلب ...

نظریه کنش متقابل

در این پست برای شما نظریه های کنش متقابل رو خواهیم گذاشت دانلود کنید


دانلود



نظریات کلووارد و اوهلین

از نظر آنان آنومی که اهداف فرهنگی در سطح گسترده پراکنده شده و درونی شده بودند اما شیوه های درونی نهادی شده دست یابی به آنها به همان شکل شکل درونی نشده بودند. بنابراین بی سازمانی اجتماعی در واقع همان نظریه  آنومی است، یعنی عدم هماهنگی میان فرهنگ و ساخت اجتماعی. تفاوت نظریه مرتن و کلاوارد و اوهلین در این است که کجرفتاری را یک جریان کلی فرض می کنند. یعنی در این محیط با پیدایش خرده فرهنگ های کجرو مسئله انطباق فردی مطرح نبوده گروه به شکل فردی خود را با شرایط زندگی نامطلوب منطبق می سازد. آنها مفهوم بیگانگی را شکست اجتماعی گروهی می دانند یا در مواردی انتظار شکست در مقابل دسترسی موفقیت آمیز به اهداف تعیین شده اجتماعی از طریق راه های قانونی است به طوری که افراد در طبقه پایین خود را ناموفق در کسب این اهداف می بینند. در اکثر مواقع علت شکست را نظم اجتماعی در نظر می گیرند.
http://s5.picofile.com/file/8108957534/%D9%87%D9%88%D9%84%D9%88%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%851.jpg
ادامه مطلب ...

اعلام نتایچ فراگیر پیام 92

به گزارش سازمان سنجش:


بدین‌وسیله به اطلاع متقاضیان شرکت در آزمون ورودی دوره‌های فراگیر تحصیلات تکمیلی (دانشپذیری کارشناسی ارشد) پذیرش بهمن ماه سال 1392 دانشگاه پیام‌نور (نوبت سیزدهم) می‌رساند فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون مذکور از طریق سایت این سازمان در روز دوشنبه مورخ 7/11/92 قابل دسترسی و مشاهده می‌باشد. پذیرفته شدگان ضرورت دارد با توجه به اطلاعیه‌ای که همراه اسامی منتشر می‌گردد در تاریخهای تعیین شده نسبت به ثبت‌نام در واحدهای محل قبولی اقدام نمایند.


پیش درآمدی بر کتاب سیما شکنجه

شما دوستان می توانید این فایل را در زیر دانلود کنید این فایل سیما شکنجه می باشد البته ما مختصری را برای شما انتخاب کرده ایم


سیمای شکنجه



http://s5.picofile.com/file/8108957534/%D9%87%D9%88%D9%84%D9%88%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%851.jpg